Spartan en Rakuten, Inc. starten een wereldwijde samenwerking waarbij Rakuten de exclusieve Global Innovation Partner en ‘Powered by’-partner wordt van het grootste obstacle race-merk ter wereld. De meerjarige samenwerking werd bekendgemaakt tijdens het ‘Rakuten Optimism’-evenement in San Francisco.
Het merk Rakuten wordt zichtbaar op al Spartan’s evenementen en geïntegreerd in de digitale advertising, content en merchandise. Ook wordt het merk de officiële kit-sponsor van het Spartan Pro Team. De finisher-shirts, die worden gedragen door meer dan een miljoen jaarlijkse Spartan-deelnemers op competities over de hele wereld, worden daarnaast vanaf nu voorzien van het Rakuten-logo.De samenwerking start officieel op 29 september 2018, tijdens de ‘2018 Spartan World Champion-ship Powered by Rakuten’, het evenement dat hét begin markeert van het obstacle run-seizoen. Op het evenement, dat plaatsvindt in Californië, komen meer dan 20.000 atleten en toeschouwers af uit meer dan 50 landen. Naast de competitie sponsort Rakuten de livestream van de race op Facebook WATCH, en een tv-uitzending na afloop van het event.
Spartan is de nieuwste toevoeging aan het groeiende portfolio aan wereldwijde sport- en entertainmentsamenwerkingen van Rakuten. Zo is Rakuten de grootste Global Partner en Official Innovation and Entertainment Partner van FC Barcelona. “Ik ben blij dat Rakuten vanaf nu samenwerkt met Spartan, een organisatie met een betrokken groep volgers en die ernaar streeft om zijn leden en community volop te ondersteunen”, aldus Hiroshi ‘Mickey’ Mikitani, oprichter en CEO van Rakuten, Inc. “Spartan is een innovator op het gebied van obstacle racen en we slaan nu de handen ineen om met behulp van onze technologie en services, en Spartan’s enthousiaste community sportfans overal ter wereld te enthousiasmeren.”
“Spartan werkt al bijna zes jaar samen met Rakuten-bedrijven en het bedrijf is erg belangrijk geweest voor onze groei”, zegt Spartan-oprichter en CEO Joe De Sena. “Het is geweldig om nu een officiële partnership aan te gaan met zo’n gevestigd merk, dat ook nog eens onze passie deelt voor het ondersteunen van anderen. We kijken ernaar uit om samen onze community’s wereldwijd verder uit te breiden.”
Dankzij het partnership worden de marketing- en technologiebehoeften van Spartan ondersteund en helpt Rakuten Spartan deze onderdelen uit te breiden. Het obstacle race-merk kan onder meer gebruikmaken van de digitale en aangesloten marketingdiensten van Rakuten Marketing. Rakuten Viber, de internationale berichten- en telefonieservice, wordt het officiële communicatiekanaal van Spartan. De tak van Rakuten, Inc. verbindt wereldwijd de Spartan race-fans en deelnemers en biedt hen exclusieve toegang en extra’s via de Spartan Viper Community.
De Spartan-races richten zich op sport, atletiek en competitie, waarbij lichaam en geest van de deelnemers worden uitgedaagd op een genadeloos parcours. Obstakels als speerwerpen, een omgekeerde schuine wand beklimmen, oversteken via monkeybars en onder prikkeldraad door kruipen zijn onderdelen van dat parcours.
De officiële onderdelen van de samenwerking:
- Spartan Powered by Rakuten
- Rakuten: Global Innovation Partner of Spartan
- Spartan E-Commerce Powered by Rakuten
- Spartan Global Rankings Powered by Rakuten
- Official Partner of Spartan U.S. Pro Team
- Spartan Logistics Powered by Rakuten
- Viber: Official Communications Channel of Spartan
- Rakuten Marketing: Official Digital Advertising Partner
- Rakuten Kobo: Official eBook and Audiobook Partner
Vice President of Global Partnerships van Spartan, Ian Lawson: “Spartan heeft rondom de Obstacle Racing-lifestyle een internationale business opgebouwd die zich focust op sport, een mediaplatform en e-commerce. We zijn blij samen te werken met Rakuten om de kracht van hun marketingservices- en technologieën te benutten en zo onze groei te stimuleren en te helpen levens te veranderen. De samenwerking geeft Rakuten een authentieke stem in de gezondheids-, wellness- en fitness-community en biedt het bedrijf toegang tot onze atleten en fans over de hele wereld.”
(persbericht)
0 reacties