Sinds gisterochtend is er bij Garmin een grote storing aan de gang. Onder de storing vallen alle Garmin Connect diensten en de helpdesk van Garmin.
Er worden door verschillende media gemeld dat het bedrijf slachtoffer is geworden van een zogenoemde ransomware-aanval.
De storing zit dus bij Garmin Connect. Slimme horloges synchroniseren via dit systeem de statistieken naar een telefoon waar de Garmin Connect app op staat, maar dat werkt nu dus niet. De gps functie gebruiken kan nog wel.
Garmin probeert om zo snel mogelijk het probleem op te lossen.
Na drie dagen is Garmin nog steeds niet uit de storing en gaan er steeds meer geruchten dat het bedrijf gehacked is. Er zou een medewerker van Garmin hebben gezegd dat het bedrijf is aangevallen door een WastedLocker ransomware aanval zo zegt de bron tegen over de website BleepingComputer. Er zou een bedrag van 10 miljoen dollar gevraagd worden, maar dit is nog niet bevestigd.
Garmin beschikt over veel persoonlijke en medische gegevens van haar gebruikers. Deze privacygevoelige gegevens komen volgens Garmin niet in gevaar.
Garmin heeft tot nu toe zelf nog niks gezegd over een aanval op het bedrijf. Garmin zegt nog steeds dat er een storing is en dat ze het proberen zo snel mogelijk op te gaan lossen.
Inmiddels is er een nieuw bericht van Garmin gekomen via Twitter. Ook hierin staat niets over een aanval, maar dat ze nog steeds kampen met een storing.
‘We werken er hard aan om onze systemen zo snel mogelijk te herstellen. Onze oprechte excuses voor het ongemak. Aanvullende informatie zal worden gedeeld zodra deze beschikbaar is.”
0 reacties