AD, onderdeel van DPG Media, wordt de nieuwe mediapartner van de Atletiekunie. De Atletiekunie en DPG Media sloten vandaag de overeenkomst voor dit mediapartnership. Het doel van de samenwerking is om gezamenlijk meer aandacht voor atletiek én hardlopen te creëren en DPG Media nog verder te positioneren als partner van de sport.
In Nederland lopen wekelijks bijna 1,5 miljoen mensen hard. Het afgelopen coronajaar hebben bovendien steeds meer mensen de hardloopschoenen aangetrokken: hardlopen kan tenslotte lekker in je eentje waar en wanneer jij maar wilt. Dit aantal zegt het al: hardlopen is een sport voor iedereen. Niet voor niets staat hardlopen op de derde plek van meest beoefende sporten in Nederland. Maar atletiek is veel meer dan hardlopen alleen. Nederland telt 370 atletiek- en loopclubs die aangesloten zijn bij de Atletiekunie, in totaal zijn zo’n 120.000 mensen lid.
Mooi podium voor de sport
“De samenwerking met DPG Media biedt ons de mogelijkheid een breed podium te creëren voor onze sport waarbij we mensen van top tot breedte kunnen laten genieten van atletiek en hardlopen”, aldus Pieke de Zwart, directeur van de Atletiekunie. “Het is onze missie de atletiek en loopsport te laten groeien en bloeien door mensen verantwoord in beweging te brengen én houden. Zichtbaarheid is daarbij essentieel. Samen met DPG media inspireren en motiveren we sportliefhebbers op alle vlakken. Zowel de verhalen van onze Nederlandse topatleten als de regionale clubcompetitie of de lokale hardloopwedstrijd. We zijn trots dat een gerenommeerd mediabedrijf als DPG Media zich bij ons aansluit en met haar platformen deze verhalen het podium geeft waar ze recht op hebben.”
Rhian Ket, partnership manager van DPG Media vult aan: “AD is al sinds jaar en dag sportkrant nummer 1. Met een partnership als deze versterken wij onze positie onder sportliefhebbers nog verder. Daarnaast kunnen sportfans het gehele jaar hun hart ophalen. AD en de regionale titels brengen het hele jaar nieuws en entertainment rondom sport. Het partnership met Atletiekunie sluit hier perfect op aan.“
AD Hardlopen bijlage
Onderdeel van dit mediapartnership is een unieke Hardlopen special die vandaag als bijlage bij het AD is gevoegd. Een bundeling van verhalen over de populariteit van hardlopen in coronatijd, over die moeilijke eerste stap, want ‘hoe begin je eigenlijk? En vooral, hoe blijf je hardlopen?’ Maar ook thema’s als motivatie en looptechniek, loopmaatjes, materiaal of hardloopdoelen zoals bijvoorbeeld marathons en andere loopevenementen, komen aan bod. Deze special is een samenwerking tussen DPG Media en de Atletiekunie, de autoriteit in het hardlopen, om nog meer mensen te inspireren hun veters te strikken en te gaan.
Over DPG Media
DPG Media is het grootste mediahuis van Nederland. Zowel qua bereik als aantal merken. Wij bereiken met onze merken dagelijks miljoenen mensen. Op papier in krant en magazines, digitaal via sites en apps op de radio en op al onze events. Ons portfolio bestaat uit sterke en kwalitatieve nationale, regionale en lokale merken. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant. Kijk op dpgmedia.nl/merken voor een overzicht. Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.
(persbericht Atletiekunie)
0 reacties