Mizuno en Rijksmuseum eren gezamenlijke Japanse roots

door 14 aug, 2021Kleding en schoenen, Schoenen0 Reacties

SportSport

Mizuno en Rijksmuseum werken voor de 2021-editie van de TCS Amsterdam Marathon wederom samen. Dit keer eren ze met de nieuw ontworpen hardloopschoen Mizuno x Rijksmuseum Wave Skyrise 2 hun gezamenlijke binding met Japan. Japanse kimono’s met kraanvogels uit het Rijksmuseum zijn inspiratiebron voor het ontwerp. Kraanvogels staan symbool voor geluk en eeuwige jeugd en vind je in gestileerde vorm terug op de schoen.

Mizuno is dit jaar voor de 22ste keer hoofdsponsor van de TCS Amsterdam Marathon, een van de grootste hardloopevenementen van Europa. Hij vindt plaats op 17 oktober 2021. Informatie: www.tcsamsterdammarathon.nlwww.rijksmuseum.nl en www.mizuno.com.

Japan, een rijke inspiratiebron

Het is de tweede keer dat Mizuno en Rijksmuseum samenwerken bij de creatie van een hardloopschoen. Het Rijksmuseum heeft een rijke geschiedenis met Japan en Mizuno werd in 1906 opgericht het land van de rijzende zon. Het idee voor de Wave Skyrise 2 is ontstaan ​​in het Aziatische paviljoen van het Rijksmuseum waar een collectie sculpturen, Boeddha’s en Kimono’s te zien is. Het gezamenlijke doel is om prachtige Japanse kunst en traditie te delen met hardlopers en hen te inspireren op hun reis: voor, tijdens en na de marathon.

Mizuno en Rijksmuseum willen een positieve boodschap brengen na een jaar van onzekerheid en vele uitdagingen. Leidraad zijn traditionele Japanse kimono’s uit het Rijksmuseum met patronen van kraanvogels die symbool staan voor een lang leven en geluk. Kraanvogels worden in Japan beschouwd als mystieke, heilige wezens net als de draak en de schildpad.

Mizuno x Rijksmuseum Wave Skyrise 2

Mizuno Wave Skyrise 2

De Wave Skyrise 2 vertegenwoordigt Mizuno’s toewijding om de meest comfortabele ervaring te bieden aan hardlopers. Vooral als het gaat om ongekende demping en energieteruggave. Elke run voelt moeiteloos dankzij de Mizuno Wave-technologie en het responsieve ENERZY-foam in de zool.

Het patroon op de hiel van de Wave Skyrise 2 heet Chidori wat in het Japans Duizend Vogels betekent. Het staat voor hier voor Senba-tsuru, een traditionele handeling waarbij duizend kraanvogels uit origamipapier worden gevouwen om een ​​wens uit te laten komen.

Informatie

De Mizuno is verkrijgbaar bij running speciaalzaken, webshops en in de shop van het Rijksmuseum. Consumentenadviesprijs € 139,95. Ga voor meer informatie naar www.mizuno.com.

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees ook

Brooks lanceert de nieuwste update van Brooks Run Bra’s

Brooks lanceert de nieuwste update van Brooks Run Bra’s

Brooks Running, een wereldwijde marktleider op het gebied van prestatiegerichte hardloopkleding, accessoires en ervaringen, lanceert zijn vernieuwde collectie Brooks Run Bra’s. Met 40 jaar ervaring in het maken van sportbeha’s voor lopers, brengt...

PUMA lanceert nieuwe hardloopschoen: de ForeverRUN NITRO

PUMA lanceert nieuwe hardloopschoen: de ForeverRUN NITRO

Afgelopen week heeft PUMA een nieuwe hardloopschoen toegevoegd aan haar running assortiment, de ForeverRUN NITRO. Een nieuwe generatie hardloopschoen voor iedereen en elk niveau. De ForeverRUN NITRO bevat een unieke combinatie van demping met...

Hardlopen als nooit tevoren: HOKA lanceert de Rocket X 2

Hardlopen als nooit tevoren: HOKA lanceert de Rocket X 2

HOKA®, onderdeel van Deckers Brands (NYSE: DECK), lanceert met trots de gloednieuwe Rocket X 2, de meest geavanceerde hardloopschoen van het merk tot nu toe. De Rocket X 2 is gemaakt voor de meest competitieve, veeleisende runs op de weg en is...

Pin It on Pinterest