HOKA® introduceert limited edition-schoen i.s.m. ontwerper Nicole McLaughlin

door 11 nov, 2023Kleding en schoenen, Schoenen0 Reacties

SportSport

HOKA®, een divisie van Deckers Brands (NYSE: DECK), kondigt met trots zijn eerste samenwerking aan met ontwerper en digitale creator Nicole McLaughlin. Voor deze samenwerking brengt Nicole haar speelse benadering van mode samen met de iconische trail franchise van HOKA. Het resultaat is een opvallende uitgave van HOKA’s nieuwe Mafate THREE2, een schoen die het merk in oktober heeft gelanceerd.

Met Nicole’s unieke ontwerpfocus brengt de Mafate THREE2 een eigentijdse interpretatie van de originele trailschoen, met behoud van belangrijke kenmerken zoals een snel vetersysteem en EVA-compressietussenzool. Nieuwe elementen, eigen aan de ontwerpstijl van Nicole, zijn onder andere een handig vuil- en waterbestendig gaitersysteem, vijf praktische zakken, co-branded labels en een klittenbandsluiting voor een stijlvol stadsalternatief voor trailrunning.

Travis Wiseman, Directeur van Product, Lifestyle Footwear bij HOKA: “In de afgelopen jaren heeft HOKA heel wat inspirerende samenwerkingen opgezet in onze lifestyle-categorie. Deze samenwerking brengt in het bijzonder de technische eigenschappen van onze nieuwste trailschoen samen met het originele ontwerp-perspectief van Nicole. Door met Nicole te werken blijven we trouw aan onze trail-wortels, met een ontwerp dat perfect aansluit bij de wensen van onze klanten.”

HOKA en Nicole McLaughlin

Nicole McLaughlin: “Mijn samenwerking met HOKA stelde me in staat om diep in het multifunctionele ontwerpen te duiken, en de Mafate THREE2-hybride was het perfecte canvas om een modulaire gaiter te creëren. Ik had het voorrecht om nauw samen te werken met hun ontwerpteam, dat me geholpen heeft om mijn idee tot leven te brengen. De schoen combineert de prestatiegerichte esthetiek van het HOKA-merk met mijn eigenzinnige stijl van ontwerpen.

Naast het uitbrengen van de HOKA x Nicole McLaughlin Mafate THREE2 komt de samenwerking tot leven via een reeks andere belangrijke lanceringen, waaronder de film ‘Humans of HOKA’ in samenwerking met Nicole en campagnebeelden gemaakt door Nicole zelf.

De limited edition-schoen is vanaf nu te koop voor een adviesprijs van €250 op HOKA.com en bij geselecteerde HOKA-dealers over de hele wereld zoals Bol. en Runningdirect.

Tags: HOKA

0 reacties

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Aanbiedingen bij webshops

Lees ook

Brooks presenteert de nieuwe Ghost MAX 2

Brooks presenteert de nieuwe Ghost MAX 2

Brooks Running presenteert de nieuwe Ghost MAX 2, ontworpen om minder druk uit te oefenen op de hiel en voorvoet. Met de met stikstof versterkte DNA Loft V3 cushioning trakteren lopers zichzelf op een ultra-gestapelde tussenzool en feel-good...

Schrijf je in voor de RunningPlus nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en mis niks meer op het gebied van hardlopen!

You have Successfully Subscribed!