Eén merk, één koers. Dat is in het kort de filosofie achter de rebranding die Golazo vandaag aankondigt. Het bedrijf achter onder andere de NN Marathon Rotterdam, de Start2Run / Hardlopen met Evy app en de Allianz Memorial Van Damme treedt vanaf nu uitdrukkelijk naar buiten onder de eigen merknaam. De brede activiteiten op het gebied van sport, bewegen, gezondheid en welzijn die vanuit de Golazo Groep worden ontplooid, krijgen voortaan het Golazo-brand. Alle bedrijven die actief zijn binnen de groep, vervolgen hun weg dan ook met een nieuwe naam, onder de Golazo-vlag.
Golazo werd in 1990 opgericht (als Consultants in Sports, in 2007 werd de naam Golazo ingevoerd) en groeide in België en Nederland, maar ook daarbuiten uit tot een groep van bedrijven die actief is op het vlak van sport, beweging, gezondheid en welzijn. Die evolutie leidde ook tot tal van merken en bedrijfsnamen die naast elkaar gebruikt worden, gericht op consumenten (deelnemers en bezoekers) en corporate klanten.
De buitenwereld kent Golazo dan vooral ook van evenementen als de NN Marathon Rotterdam, Renewi Tour, Baloise Antwerp 10 Miles, Allianz Memorial Van Damme of Marmotte Granfondo, van de Hardlopen met Evy app, maar evenzeer van de diverse Energy Labs waar recreatieve sporters zich fysiek laten testen. Bedrijven kennen Energy Lab dan weer als corporate wellbeing-partner, Sportizon in België en Triple Double in Nederland als activatie- en communicatiepartner en Arko Sports media als mediapartner.
Golazo hergroepeert nu al die activiteiten en huidige bedrijven in vijf entiteiten. Zij zullen over alle landen heen expliciet varen onder de Golazo-vlag. Het is eigenlijk meer dan alleen maar een rebranding. Golazo wil op deze manier voortaan als één bedrijf naar buiten treden.
Golazo Events (voorheen Golazo Sports) creëert fysieke en virtuele evenementen, apps en challenges voor wie zelf wil bewegen of van sport wil genieten. Golazo Energy (totnogtoe Energy Lab) biedt corporate wellbeing-programma’s op maat aan. Golazo Brands (voorheen Triple Double in Nederland, Sportizon in België) levert sponsoring-, marketing- en communicatie-advies aan merken, federaties en overheden. Golazo Media (Arko Sports Media) beheert een groot aantal mediatitels en produceert content en communicatieproducten voor bonden, overheden en organisaties. Golazo Talent tot slot verzamelt de ambassadeurs en atleten waarmee en waarvoor we werken.
Nieuwe baseline, dezelfde duidelijke missie
“Met deze nieuwe aanpak en nieuwe branding kunnen we onze missie nog sterker benadrukken”, zegt Bob Verbeeck, CEO van Golazo Groep. “Golazo streeft er al jaren naar om iedereen gezonder en gelukkiger te maken. Dat maatschappelijke welzijn is over alle bedrijven en divisies heen ons doel. Het was tijd om dat ook naar buiten duidelijker te laten blijken. We mogen terecht trots zijn op wat we als Golazo verwezenlijken. Zowel in onze benadering naar individuele sporters en supporters als naar bedrijven en overheden willen we Golazo als een kwaliteitsmerk meer naar voor schuiven. De vijf verbonden ringen die onze entiteiten voorstellen maken duidelijk dat onze activiteiten met elkaar verweven zijn en samen dat holistische welzijn nastreven.”
Met your next move krijgt Golazo ook een nieuwe baseline, een logische volgende stap na let’s move. Verbeeck: “Mensen en bedrijven doen bewegen en meenemen in ons verhaal is één. Het is des te belangrijker om samen met hen na te denken over volgende stappen: nieuwe doelen of een ruimere aanpak die we mogelijk ook vanuit een andere afdeling, maar met dezelfde waarden en kwaliteit kunnen verzekeren.”
0 reacties